fredag, november 26, 2021

Shoppar EVO på Black Friday

Jag är nog den sista på den här bollen, springer efter EVO-tåget på perrongen och slänger mig på som en annan vettvilling. Kanske dumt, men va fasen?! Det kan ju vara som med Tesla, att den bara tuffar på. Eller så köpte jag på ATH och får nu åka med ner. Jag köpte en (!) första aktie som en bevakningspost innan jag bestämde mig för om jag skulle ha aktien i min portfölj eller inte. Inköp: 1390kr den första november. Sedan skulle det dröja ytterligare 23 dagar innan nästa köptes in. Den hade då börjat dippa och jag tyckte att jag gjorde ett klipp på 1220kr. Sedan sjönk det ännu mer och jag har idag strököpt småposter. Evolution seglade snabbt upp och intog plats nr 11 i min svenska portfölj. Häpp!

Ingen minns en fegis, är något jag försöker intala mig själv när jag tvivlar. Man lever bara en gång. Eller, Vad gör det om hundra år? 

Från det ena till det andra, På Spåret har premiär alldeles strax! 
Hur nice? Vilka sitter bänkade?  

(Disclaimer: Som ni naturligtvis räknat ut, grundat på min djupa analys, är detta ingen köprekommendation av Evolution.)

4 kommentarer:

  1. Ha ha, jag tänkte köpa EVO när de kom ner runt 980:-, men jag gjorde det aldrig. Först och främst äger jag numera Kambi, Embracer och Sinch, som i min fegisvärld utgör mer risk än vad jag egentligen är bekväm med. Dessutom så har jag haft en tendens att köpa för snabbt i dippar, och börjat inse att en dipp brukar hålla i sig några dagar (eller längre). Så kanske köper jag EVO om dippen håller i sig :-).

    Jag såg faktiskt "På spåret", vilket jag aldrig brukar...Men jag var helt grym på alla frågor för en gångs skull, så det var ganska kul ändå. Sedan såg jag även "Skavlan" och tyckte professorn Giles Yeo var superintressant att lyssna på.

    Ha en fin helg och första advent!
    Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hade ju varit nice med ett gav på <1000kr och det kunde jag ju fått om jag haft just is i magen, som du förespråkar. Men, men jag fick iaf ner det till 1025. ;-)

      Jag fick också briljera lite igår, men tyvärr har jag kommit till den jobbiga insikten att det är lättare i början på säsongen. Annars är jag skitkass och geografi är verkligen en akilleshäl hos mig, men jag älskar frågesporter.

      Det var verkligen intressant angående den processade maten och allt annat som han berörde hos Skavlan. Och att det inte är så enkelt som att en kalori alltid är en kalori. :-)

      Ha en härlig helg och advent, du också!
      Kram Fumlan

      Radera
  2. Var inne och kikade på EVO men blev inget köpförsök. Inte förenligt med min strategi, men via mina fondinnehav äger jag troligtvis redan en del EVO. Fast det lockar väl alltid lite när det faller kraftigt i något papper. Är det befintliga innehav i portföljen så köper jag nästan alltid lite extra...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, själv dubbeläger jag nu iom att jag har TIN Ny Teknik. Jag vet inte hur långvarig jag blir med aktien. Skulle gärna stoltsera med att jag inte faller för denna simpla börspsykologi, men då får jag nog både vara mer påläst och ha en ordentlig strategi. Jag har ingetdera! :-)

      Radera