måndag, mars 14, 2022

Sedan sist

Det har varit mycket nu det sista och jag har knappt hunnit att nöjessitta vid datorn alls. Egentligen vet jag inte riktigt vad det är som tagit min tid, men det är väl mycket småsaker antar jag. En av dem är jag visserligen högst medveten om och det är att jag ännu inte bokat någon semester. Någonting i mig har helt enkelt förträngt det, påverkad av omvärldsläget. Det känns lite avigt att surfa runt med framtida förlustelser i tankarna, när det är som det är. Om det enbart varit för egen del, hade jag kanske inte brytt mig så mycket om huruvida vi kom iväg eller ej. Men barnen skulle bli besvikna, speciellt med tanke på att vi i ett tidigare skede pratat om att åka till Öland vilket barnen var väldigt taggade på. Då återstår bara den lilla detaljen att hitta boende för en stor familj, vilket såhär sent är lättare tänkt än gjort. Vi får se om vi lyckas till slut.

På börsen är det nog för mig som för alla andra, en berg- och dalbana. Jag har gjort slut på den lilla kassa jag hade tillgänglig och det är lite frustrerande att tvingas sitta på händerna och bara titta på. Den känslan fick mig faktiskt att ansöka om belåningsmöjlighet på Avanza. Men att verkligen ta steget och faktiskt belåna portföljen känns lite läskigt, så jag avvaktar. Det är förvisso inga stora summor vi pratar om, men ändå. Om ungefär en månad kommer jag att få loss lite kapital från ett räntekonto, men den stora frågan är om det kommer att vara försent då. Ett alternativ är att jag "lånar" av mig själv så länge. Svårt! 

Imorgon kommer dagen jag väntat så länge på, 15:e mars. Det är då man får börja söka in på utbildningar och kurser. Äntligen!

Mello är över för den här gången och som bekant blev det Cornelia Jakobs som får åka till Turin och representera Sverige. Det är helt okej, jag tyckte att hennes låt var en av de bättre. Fast jag måste erkänna att jag ringde och röstade på Medina, vars låt var den som tilltalade mig mest.

Det får nog bli det sista som avhandlas i det här inlägget, för nu måste jag ut i solen! 
Ha en fin vecka!


5 kommentarer:

  1. Jag har nyttjat pyttelite av min kredit på Avanza. Inte för att jag egentligen behöver det då uppbyggnadsfasen är över sedan länge men det är ju så roligt att handla på rean :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag veeet, det kliar i fingrarna! Så roligt när du använder dig av begrepp som "pyttelite", för jag vet ju att vi har helt olika uppfattning om vad som är pyttelite! ;-)

      Radera
  2. Usch, jag har inte alls "skött mig" som man ska ... Satt stilla i båten någon månad eller två, sen decimerade jag fonden Spiltan småbolag, och köpte Axfood för pengarna ... Nu plus på totalen igen, så den omedelbara belöningen kom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jamen det var ju bra ändå! Det är nog bra att ha en plan om man inte vill sitta still i båten, så att man inte bara cashar ut och blir sittande. Fast det kan säkert gå bra det också, inte lätt det här! :-)

      Radera
  3. Ja precis, och det är så lite pengar det rör sig om mitt fall så det känns inte så farligt. Jag sitter med fingret på köpknappen, men det finns inget som jag tycker är ett självklart köp för lånade pengar. Just nu... Tack för din kommentar!

    SvaraRadera