lördag, juli 20, 2024

Rapport

Klockan är 10 på förmiddagen och grannen har precis dragit igång sin gräsklippare. En annan granne en bit bort har dragit igång projekt Klä in lagårdsgaveln med plåtfasad. Ännu en granne har dragit igång en vinkelslip. Jag har precis dragit igång min lördag och tänkte sitta och lyssna på lugnet, men så blev det nu inte. 

Sommaren är en hektisk tid, allra helst semestern. Så lite tid, så mycket projekt. Tråkigast är det väl när ens projekt är väderberoende - tänk måla fasaden. Det har varit vårat sommarprojekt, eller ja, det skulle ha varit det om bara vädret hade varit lite stadigare. De få fina dagar som varit har vi faktiskt prioriterat att göra roligare saker på. Som att prova en ny vandringsled. Strosa längs havskanten. Besöka slussarna och äta räkmacka på slusscaféet. 

I hopp om att säkra lite soltimmar, bokade vi en tripp till Karlstad - solstaden, ni vet. Vi tog tåget och det var verkligen smidigt. Boendet förlades till Stadshotellet och det var riktigt fint. Två nätter vilket innebar att vi hade en heldag i soliga Karlstad. Gissa vilken?! Jo, den med dagsregn! Det var några timmar på förmiddagen som det inte öste ner. Lite antiklimax faktiskt, men eftersom vi planerat ett besök på Lars Lerins Sandgrund så passade det ganska bra ändå. Lite sol fick vi trots allt, både på eftermiddagen när vi kom och på förmiddagen när vi skulle åka. 

Den fina stenbron i Karlstad.






4 kommentarer:

  1. Själv målar jag staket lite av och till. Mest av faktiskt. Ibland duger det med att bara målartvätta (vita staket) så ser det nästan nytt ut. Får skärpa mig lite längre fram nån gång...men inte nu. Orkar inte.

    Ha en fin resterande Sommar !!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, ett tyst projekt! Både till och av. Fint det!
      Tack detsamma!

      Radera
  2. Visst är min hemstad väldigt fin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh har jag hälsat på din hemstad? Den var verkligen supertrevlig och jag ber om ursäkt för att jag drog regnet över den. ;-)

      Radera