fredag, juli 10, 2020

En bra dag att äga Intrum

Den omvända vinstvarningen tog mig lite på sängen, då jag gick och trodde att det var först i slutet av juli som rapport skulle avges. Så det här var en trevlig överraskning. Tyvärr betyder det inte att jag ligger på plus ännu då jag köpte in mig på relativt höga nivåer, men eftersom jag tror på Intrum så har jag tröstat mig med att "Time in market" är bättre än "Timing the market". 



Jag är dessutom ganska tung på den posten, så det här blev ett lyft för portföljen. Det brukar backa tillbaka något under dagen när det blir sådana ryck, men det lär ändå vara en gladare stämning på mina innehav när klockan slår 17:30.

Väl mött!

6 kommentarer:

  1. Härligt, jag följer vissa bolag som jag inte äger själv och det känns att dom bara går upp. Swedish Match t.ex. sen Evolution Gaming m.m. Tittar jag på mina egna känns att dom står stilla. Jag tror dock mer på Volvo t.ex. än Evolution gaming. Enda bank jag har ligger på -20% nu. Men jag tror fortfarande att det är en bra investering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa resor vill man bara hängt med på, typ Evo. Fast oftast blir jag dock kvar på perrongen och undrar varför jag inte hoppade på tåget. Men som du säger så känns ju Volvo mer som ett säkert kort i längden och bankerna kommer att komma igen. Fast jag har en nischbank som jag som mest låg ca -75% back, nu har den hämtat sig något så nu är den "bara" -53%. Dumt köp som jag får betrakta som läroaktie! ;-) Tack för kommentaren!

      Radera
  2. Hej!

    Riktigt kul med positiva nyheter från Intrum. Det känns som en kamp mellan bolagsledningen och blankarna. Jag gillar bolaget att de återköpt aktier, delat ut pengar och insynspersoner köpt en del aktier.

    Jag tycker att aktien (under normala omständigheter) borde handlas en bra bit över dagens nivå, vi får se om ledningen kan vinna kampen mot skeptikerna på marknaden :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Jag kan tycka att det är lite läskigt när en aktie är så blankad som just Intrum. Aktien i sig känns som en vattendelare, antingen har man den eller så skyr man den. Jag tror jag håller kvar så länge. Har du den själv? :-)

      Radera
    2. Håller med, det känns verkligen som en vattendelar-aktie. Yes, har Intrum i portföljen. Blir intressant att se hur Intrum går nu när det kommer uppgifter om förnyad fart på smittspridningen (på vissa platser) i Spanien.

      Radera
  3. 2 års avkastning på 1 dag helt underbart! Hoppas det blir kanoninvestering på lång sikt!

    SvaraRadera