måndag, juli 27, 2020

Ett glas rosé och lite aktier, tack!

"Swisch" sa det, men inte inte som ett trevligt klirr i mobilen. Nä, det var semestern som for förbi i en rasande fart. Jag hade visserligen bara tre veckor i år, men så var de fulltecknade också. Mycket har hunnits med, vi har;
  • gjort vår stammiscamping osäker med alla våra barn
  • vandrat i Tivedens uråldriga skogar
  • festat som tonåringar 
  • träffat vänner
  • hjälpt nyopererade svärmor i hus och trädgård
  • spelat discgolf med barnen
  • spelat vanlig (amatör)golf både med och utan barn
Med tanke på att temat för denna semester har varit mycket regn och dålig täckning på både surf och telefonmottagning, så har den ändå varit riktigt lyckad. För inemellan så har fina dagar letat sig in och förgyllt tillvaron. Bra regnkläder och pålitliga kängor gjorde väl sitt till också! ;-)

Ett stort misstag begick jag däremot och det var att tänka; "Ah semester, vad jag ska vara flitig på bloggen nu!" Big mistake! Huge! (för att helt random klämma in en filmreferens, - någon som känner igen?) För inte har jag suttit vid datorn, inte. Den har stått ihopfälld i ett hörn och kastat långa blickar efter mig, blinkat lite övergivet och då och då rusat med sin (minst) 10-åriga fläkt för att förgäves försöka fånga min uppmärksamhet. 

Mobilen har däremot fått jobba, när det väl funnits mottagning. För det är något särskilt med att sitta i lugn och ro och planera aktieköp på sommarkvällarna, kanske med ett glas kall rosé och Ahlgrens bilar. Lägga lite ordrar, för att morgonen därpå sitta som klistrad för att inte missa ögonblicket man ror hem dem. Vad har jag då köpt? Jag har fyllt på lite Axfood, Sagax, Softronic och Bonava. Sedan har jag faktiskt tagit in tre! nya poster i min portfölj; Ferroamp, Hufvudstaden och Svolder. De två första var inte riktigt planerade, men ibland händer det grejer. Svolder däremot har jag haft ögonen på ett tag, då jag varit sugen på att ta in ännu ett investmentbolag. Det känns bra i alla fall, så får vi se varthän det barkar.


Solnedgång vid Vänern

Väl mött!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar