måndag, oktober 21, 2024

Ventilering

Som vanligt rids jag av prestationsdjävulen när tiden för en kurs börjar rinna ut, men jag har heller inte kommit så långt i mitt projekt som jag önskat. Det är nu egentligen ingen fara med det, det var uttalat att jag skulle göra så mycket jag hinner så tas arbetet över av min handledare på LiAn. När jag accepterade uppdraget hade jag av naturliga skäl ingen aning om hur omfattande det skulle vara, det lät stort men vad visste väl jag?

Det här blir en bra övning i att acceptera att jag inte är någon övermänniska, även om jag vet att jag skulle kunna ha kommit längre om:
1. yrkespersoner återkopplade till mig (jag får lära mig att vara mer på och skicka friendly reminders)
2. det hade funnits sekretessavtal, så att jag hade kunnat ta del av nödvändiga dokument istället för att snoka reda på andras och dra slutsatser och lägga pussel utifrån deras material.

Ett erbjudande jag fick tidigt var att fortsätta arbetet till våren och då i form av examensarbete. Det har jag nu nappat på och även fått det sista godkännandet från högre chefer på arbetsplatsen. Så även om jag tidvis känner att jag vill spy på mitt uppdrag, känner jag att jag ändå ska ro skiten i land. Ursäkta franskan!

Jag har ännu inte lyckats hitta en plats för min andra LiA-period. Jag sätter mitt hopp till större företag och då helst industrier. Det är dock inte helt lätt att hitta kontaktvägar, eller för all del verksamheter som är smidiga att ta sig till rent praktiskt. Jag har dragit mig lite för Göteborg, men börjar nu tänka om. Allt är ju relativt och det finns säkert många intressanta arbetsplatser som är värda att ta sig till. 

Min nuvarande handledare har sagt att jag gärna får göra min LiA2 hos dem också, men jag känner verkligen att jag vill prova något nytt och bredda mina arbetserfarenheter så mycket jag kan. Ska jag nu dessutom göra mitt examensarbete där, så blir det väldigt enahanda. Så... vad har Göteborg att erbjuda? Volvo, SKF. Och vips har en stund gått och jag har skickat en ansökan till hamnen. En kontakt har också lovat att röja väg in mot SKF. Håll era tummar och tår!

Nu kickar vi igång den här veckan! Tjoho!


Mot Sherwoodskogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar