måndag, maj 11, 2020

Årets utdelningar

Ja, det är utdelningstider men i år blir man inte fet på dem. Som den nybörjare jag är, hade jag i och för sig inte blivit det ändå, men ytterligare några kronor hade jag likväl hoppats på. Nu kan jag tycka att det är ett sunt förfarande av drabbade bolag att rannsaka sig själva, fundera över var pengarna gör mest nytta inför framtiden. Det är också rätt och riktigt att företag som ansöker om stöttning från staten, inte heller i nästa andetag kan dela ut likvider till aktieägarna i form av direktavkastning. Det rimmar illa, antingen har man ekonomiska problem eller så har man det inte. Naturligtvis vill väl alla ha den del av kakan man räknat med att få, även undertecknad, men i nuläget ser jag faktiskt de utdelningar som blir av som en bonus. Var sak har sin tid och det känns ganska naivt att tro att man kan gå helt opåverkad ur det trauma som trots allt pågår runt oss. Personligen är jag glad så länge jag och mina nära får vara friska. *kräkvarning på den, but still...*

Jag känner mig ändå ganska säker på att när det väl vänder, kommer det att gå fort. Snart är vi förhoppningsvis tillbaka, klokare, rikare och med renare händer!

Joakim von Anka | Egmont Publishing
Väl mött!

2 kommentarer:

  1. Håll ut, alla investeringar du gör nu kommer att ge utdelning i framtiden.
    Vi ses bland miljonerna:)

    /K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den insikten är en bra huvudkudde! Tack för kommentaren! :-)

      Mvh Fumlan

      Radera