fredag, augusti 21, 2020

Mina innehav

Jag har länge saknat att inte ha någon annan än min man att prata aktier och börsen med. Så en dag ringde en väninna och frågade om inte jag kunde tänka mig att komma hem till henne för att gå igenom allt jag kan som en nybörjare behöver veta. *pressen!!!* (för att citera Bagheera: "Nåja, det går väl ganska fort!" eftersom jag själv bara hankar mig fram på nybörjarkunskaper.)

Ikväll är det dags, Proseccon ligger på kylning och jag är så taggad. Hennes man har tidigare spelat mycket på hästar och kan allt som är värt att veta om det, men tydligen har han tröttnat. Tanken är att hans nördkunskaper om V75 nu ska överföras på aktier istället. Vad kan gå fel liksom? Funkar det så kommer vi snart få gå i lära hos honom. :-)

Just det ja, mina innehav. Har länge tänkt göra en liten sammanställning och nu fick jag den sista knuffen av den eminenta bloggerskan Louise. Det blir lite smårörigt eftersom jag spridit ut mina innehav över både olika kontotyper och banker, längre fram kanske jag tar mig an att göra något snyggare!

Plus en skvätt Stora Enso på KF




KF under uppbyggnad



Trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. Fina innehav, hur ser utveckling i år? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-)

      Utveckling i år är ingen rolig läsning, men på Avanza är jag upp 9,43% så det får väl räknas som okej. Min Nordnet är det värre med, fortfarande -3,22% tack vare Nobina i första hand som bara vägrar återhämta sig. Men tålamod är en dygd heter det ju! :-)

      Radera
  2. Svar
    1. Tack, ja det blev inte så tokigt trots allt. :-)

      Radera
  3. Fina innehav! Håller med dig, det är tråkigt när det är många vänner som inte tycker om att prata aktier och sparande. Vad kul att din kompis hörde av sig, hoppas det blev spännande och givande samtal :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :-)

      Ja, det blev en riktigt lyckad kväll och kompisen gick ut hårt och slog till på en amerikansk aktie. Kul när man ses och kan fråga: "Hur går börsen då?" :-)

      Radera
  4. Hej! Tackar!

    Spännande, ska bli kul att följa! Har lagt till dig! :-)
    Mvh Fumlan

    SvaraRadera