onsdag, januari 04, 2023

Nu går fan på torra land!

Ni som är trötta på att läsa om min livskris, ni är entledigade och kan utgå. För er andra tappra själar ska jag berätta om mitt senaste infall. Jag ska lära mig att rida! Jodå, jag kom precis från stallet nu och jag är såld. Har skrivit in mig på ridskola och kommande tisdagskvällar kommer jag befinna mig i ridhuset på en hästrygg...eller sprattlandes i spånet på marken.

Vart det här kom ifrån vet jag inte. Jag tycker mycket om hästar, men har tänkt att det inte blev min grej i livet av olika anledningar. Så under en promenad häromdagen slog det mig. Varför skulle jag inte kunna lära mig att rida nu? Jag har ju redan kommit fram till att jag inte är för gammal för att lära nytt, därav mina studier. Sagt och gjort, jag kontaktade ridskolan och fick komma och hälsa på. Nu måste jag bara panikköpa lite grejer också...

Annars då? Jo, men bloggen fyller tre år idag! *fanfar* Jag tror att jag skrivit det förr, men jag är så glad att jag började blogga. Risken fanns att jag skulle tappa fokus och så skulle allt bara rinna ut i sanden, det blir så ibland med vissa projekt. Uppenbarligen var detta viktigt och jag märker att det ger mig mycket. Det blir som en slags ventil och jag är så glad att det finns läsare som tar sig igenom det jag skriver. Vem kunde tro det? Tack till er, det blir så mycket roligare att skriva om jag vet att det är någon som läser. Jag är medveten om att jag oavsiktligt halkat in under etiketten "Ekonomi-bloggar" och även om det är ett stort intresse, så skriver jag om allt som rör sig i skallen på mig. Jag antar att ni har överseende om ni fortfarande läser. :-)

Jag har ett dokument som jag kallar No-Blogg, där jag skriver mer personligt som en dagbok. Det tråkiga är att jag är urkass på att uppdatera den, det är inte alls lika kul som att blogga. Men jag kämpar på för jag tror och hoppas att det kan vara roligt att läsa någon gång i framtiden. Fast igår fick jag sitta och tänka igenom vad som kan tänkas ha hänt från mitten av september och fram till nu. Det tog en stund och blev ett par sidor, men nu är 2022 avklarat även på den fronten. Det är på grund av min svårighet att skriva dagbok som jag trodde att jag aldrig skulle klara av att ha ordning på en blogg. 

Some day soon...?

Det här blev ganska pladdrigt och osammanhängande, ursäkta för det. Nu får det vara slut på utsvävningar för idag. Ner med näsan i boken igen, verkställ!





  

6 kommentarer:

  1. Då får jag passa på att gratulera på treårsdagen! Det där med att rida på hästar kan nog vara kul men känns lite läskigt. Var vaksam om du blir tilldelad en häst som heter typ Dynamit eller Widowmaker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips, du kan ha räddat livet på mig där! :-)

      Radera
  2. Wow, så kul med ridningen!! Jag har ridit några gånger i mitt liv men jag tycker det är lite läskigt :) Jag önskar dock att jag red mer, det blir mest ridning för mig när jag är utomlands vad det verkar :)

    Grattis till 3 år med bloggen och grattis till oss läsare - det är alltid trevligt att läsa din blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det måste ju vara väldigt mysigt i sig, det blir förknippat med semester ju! :-) Annars kan ni skaffa barnvakt och gå i ridskola tillsammans, blir som en date i veckan. Minisemester! ;-)

      Radera
  3. Bästa beslutet någonsin! Bara lär dig, så ska jag ta med dig på en härlig galopptur när du är redo! Hästar och ridning är det härligaste som finns! fart och fläkt i kombo med härliga naturupplevelser och samspel med djuret. Underbart!

    You go girl!
    Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser jag verkligen fram emot, jag kan tänka mig att det är svårslaget! :-)

      Kram

      Radera