måndag, september 30, 2024

Måste bara berätta

Trogna läsare kanske minns att jag haft en liten dröm om att hitta en medryttarhäst och nu har det hänt! Det känns nästan för bra för att vara sant, för det enda hon vill ha hjälp med är att rida en dag i veckan. Inget "jobb" alls. Dessutom vill hon inte ha betalt! Alltså, nyp mig! Och don't get me started om hästen. Vilken häst, han är en helt underbar och snäll häst på 163 cm mankhöjd. Lyhörd och lydig. Kanske lite åt det bekväma hållet, men inget som inte lite skänkel kan lösa. 

Tänk vad snabbt man tappar muskler också, jag har inte ridit på riktigt sedan i juni och nu fick jag rätt bra flås av det lilla vi red runt i paddocken. Toppenfin trav och även galoppen funkade bra, och den kommer nog att bli ännu bättre när vi lärt känna varandra lite bättre. Helt trafiksäker är han också. Jamen va? Vad är haken, liksom?

När jag ändå är igång med mina goda nyheter, kan jag passa på att berätta att jag fick full pott på min senaste avslutade kurs. Helt galet, för ämnet var långt ifrån min comfort zone. 

Jag har haft en period med halvdålig sömn, så jag håller mig kort idag. Önskar er en härlig vecka!

2 kommentarer: