söndag, januari 05, 2020

Tyngdtäcke

Inte på grund av Börje Salmings förvånade och smått nyfrälsta tillrop, om vilken positiv inverkan tyngdtäcket har på hans sömn, utan snarare tack vare tanterna på jobbets begeistring över detsamma, går jag nu och överlägger med mig själv huruvida ett sådant skulle kunna hjälpa sonen att komma till ro på kvällarna.

Jag lider med honom, då jag hör honom tassa runt på övervåningen i olika ärenden såsom att dricka två munfull vatten pga (inbillad av rastlöshet?) törst, eller ännu ett i raden av toalettbesök, just för att sömnen inte vill infinna sig. Jag var själv likadan. Jag kunde ligga i timmar och vrida och vända på mig. Titta på klockan med en alltmer tilltagande frustration, eftersom jag visste att larmet snart skulle gå igång med sin skärande iver att markera starten på den nya dagen.

Det som får mig att tveka är priset. Jag är rätt säker på att Börje Salming fick sitt täcke gratis i utbyte mot hans 4 sekunder i deras reklam. Rätt schysst timpeng ändå! Det kanske inte alls hjälper min pojk att komma till ro, utan istället blir en grogrund för klaustrofobi. Nåja, i värsta fall får jag väl vidga täckets användningsområde en smula. Vem vet, det kanske duger alldeles ypperligt som duk på bordet till trädgårdsmöblerna. Där lär nog åtminstone inte bäras iväg med första bästa vindpust.

Väl mött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar